vrijdag 26 november 2010

nieuw knifty knitter projectje

In de herfstvakantie had ik mezelf
deze ringen set kado gedaan.
Heel enthousiast begon ik aan een muts op de groene ring.
Maar omdat de wol te dun was kreeg ik een soort haarnetje.
uitgehaald met dubbele draad begonnen maar toen werd de rand te dik.
en zo sukkelde ik voort.
De vijfde poging zat aardig in de buurt,
maar toen ik de muts wilde sluiten trok ik de draad stuk.
en dat was het begin van het einde.
Door al het uithalen was de draad enorm gaan pluizen en in elkaar gaan zitten.
Maar gebruikte ik een beetje kracht dan trok ik de draad stuk.
Dat mutsje is dus niets geworden.
Dan maar iets eenvoudigers geprobeerd,
met twee draden
want de e-wrap valt heel anders dan
de 8tjes die ik op de andere loom maakte.
Met dit koude weer komt een col me wel van pas.
Hij is voornamelijk bedoelt voor op de fiets
want telkens zo'n col over je hoofd trekken is niet zo leuk voor je kapsel.
Als jullie beloven niet te lachen plaats ik hieronder een
zelfportret met col.

Ik zit in iedergeval lachend op de fiets want hij is heerlijk warm.
groetjes Kronova

5 opmerkingen:

Isabelle zei

Dat ziet er zeker comfi uit, die col! Is dat wat die ringen? Lijkt mij ook een leuk kado van de goede Sint voor mijzelf :-)...

Groetjes, Isabelle

Aritha Vermeulen zei

Ik lach niet. het is een geinige foto. Ik knit ook veel op mijn ringen. het is vrij simpel en je hebt een muts heel gauw klaar. Ook een gedraaide sjaal heb ik een keer geknit. Dat was moeilijker. Veel plezier ermee. Op het Internet zijn leuke patroontjes te vinden. je kunt zelfs een poncho knitten!

Annette zei

Dat is een duidelijk foto over hoe je werkje is geworden!! Want knap dat je toch bleef door proberen, ik had het allang in een hoekje gelegd en na een week er nog een snaar gekeken!!!

Anoniem zei

Is juist heel mooi geworden en lekker warm. Ik heb er zelf ook één maar dan gebreid, gewoon met naalden.
Margriet

Nicole Claudia zei

Jammer dat de draad het begaf... je hebt wel engelen geduld, zeg!! Je col ziet er mooi en lekker warm uit, je zal niet klapperend op de fiets zitten!

Fijn weekend, groetjes, Collie