maandag 8 juni 2009

Soms zit het mee, soms zit het tegen!

Soms zit het mee.
Deze week toch nog tijd gevonden voor het naaien van een tweede en derde topje.
Het tweede topje is een look-a- like van het eerste geworden voor een vriendinnetje van de jongste.
Het vriendinnetje keek me zo lief aan dat ik haar blik niet kon weerstaan.
Omdat ik niet meer voldoende stof had heb ik de witte stof gecombineerd met deze grijs/witte streep met eveneens een gummy bloemetje. Een foto heb ik er niet van want het was een haastklus omdat ze hem graag aan wilde naar een feestje.
Het derde topje is bedoeld om te combineren met een legergroene broek.
Toen van de week de groene was ophing vroeg mijn vader of mijn meiden in het leger zaten. Hoog tijd dus om die legergroene kleding die ze "ge-erfd"heeft van haar grote zussen een beetje op te vrolijken met bloemen.

Soms zit het tegen
Mijn wasmachine heeft de geest gegeven. Helaas kan ik niet eens zeggen na vele jaren trouwe dienst want het was van het begin af aan een kneusje. Maar goed sinds tweede pinksterdag zit ik dus zonder wasmachine en dat valt niet mee. Het einde is nog niet in zicht want de bestelde wasmachine word pas donderdag geleverd. 10 dagen zonder! zucht.

Mam ik kom van de week nog maar eens met een wasje langs.
En dan is er tijdens het wassen ook nog iets fout gegaan met het eerste topje dat ik had gemaakt.
lastig te zien op de foto maar er zijn hele stukken waar de grijze opdruk er gewoon van af gewassen is.

Nu maar hopen dat het alleen bij ons topje gebeurd en niet bij het topje dat ik voor het vriendinnetje heb gemaakt dat zou ik helemaal erg vinden.
tja dat krijg je ervan als je de stoffen niet eerst kunt voorwassen.
groetjes Kronova

1 opmerking:

Julaba zei

Wat jammer dat die stof zou geworden is. Ik vond het zo leuk met die bloemetjes erop!
Succes met je wasmachine.