woensdag 14 januari 2009

stof TUOLUMNE geknipt.




Het was een heerlijke duik in mijn stoffenvoorraad gisteren.
Er kwam namelijk een stof boven water waarvan ik niet eens wist dat ik hem had.
Sinds 2003 hou ik al mijn stof aankopen bij en toch stond deze stof nergens vermeld.
Ook kan ik me niet herinneren dat ik hem van iemand heb gekregen.
Het was dus een hele aangename verassing.
Toch kan de stof er niet lang gelegen hebben, ik vermoed dat hij uit de collectie van afgelopen jaar is.

Bovendien was dit een lap van 2 meter. Dus ruim genoeg voor de tuolumne overgooier, tenminste dat dacht ik.
In eerste instantie had ik gelezen dat ik 2.30 nodig had maar dat was voor de jurk/jas en niet voor de overgooier. Volgens het patroon had ik voor de overgooier "maar"1.80 nodig.
Aangezien ik de punten uit een witte stof ging maken moest de lap van 2mtr dus ruim voldoende zijn. Nou ik kan je wel vertellen dat het nog een hele puzzel werd.
Het kan zijn dat ik ergens iets niet goed begrepen heb want 5 maal de achterpanddelen lijkt me erg veel. Maar hoe dan ook, hij is geknipt.

groetjes Kronova
edit,
In deze leuke zomerjurk had Sandra van the home industry vorig jaar dezelfde stof gebruikt!
bedankt voor je reactie Sandra.

2 opmerkingen:

Sandra zei

Wow dat wordt vast erg mooi! Deze stof heb ik ook wel eens gebruikt, kijk maar hier: http://thehomeindustry.blogspot.com/search/label/Fast%20Fashion (je had er zelfs nog op gereageerd, haha). Heerlijk stofje hè. Ik had hem in begin 2008 in de stoffenwinkel gekocht. Nou succes met naaien, ben benieuwd hoe die wordt!

Groetjes, Sandra

kronova zei

Hoi Sandra,
dacht al dat het nog een vrij "nieuw"stofje was. Misschien heb ik hem wel gekocht na het aanschouwen van je dochters jurk. kan het me alleen met geen mogelijkheid herinneren.
groetjes Kronova