vrijdag 8 juni 2007

2e examenopdracht


Na een zeer positieve uitslag van de toetsochtend ben ik vol goede moed aan de tweede examenopdracht begonnen.

Een Nette blouse op eigen maten; lichaam volgend,met knoopsluiting. zo werd de opdracht samengevat. Na wat kleine schetsjes had ik een idee van een blouse met franse coupelijn. Tijdens het patroon tekenen bleek al dat dat geen goed idee was voor mijn figuur. Daarom ben ik toen overgestapt op een blouse met engelse coupnaden; die komen vanaf de schouder en niet vanuit het armsgat. tijdens het passen van mijn proefblouse bleek dat ik nog veel schever was dan dat ik gedacht had zodat het me nog een hele avond heeft gekost om het patroon aan te passen. Maar het is gelukt! Het betekent wel dat ik voor rechts en links een appart patroondeel heb getekend en dat was natuurlijk tijdens het knippen flink oppassen geblazen uit welke kant van de stof ik het moest knippen. Ik hed het gelukkig goed bekeken want nu de blouse (zonder mouwen) in de pas zit geregen past hij prima.

groetjes kronova

Geen opmerkingen: