maandag 22 januari 2007

het blijft nog even druk.


Dit weekend was druk maar gezellig. Op creatief geied ben ik niet verder gekomen dan het overtrekken van een roospatroon (3018) voor het zomerjurkje.


Vandaag de hele dag patroongetekend voor mijn opleiding. We gaan aan onze eerste examenopdracht beginnen; een herenjack. De stof heb ik al in huis. Gekozen heb ik voor een sintz in olijfgroen in combinatie met beige. Ook een algemeen schetsje had ik al eens gemaakt maar vandaag moest dat schetsje omgezet worden in een patroontekening op schaal en ik kan je wel vertellen dat viel niet mee. Vond het bijvoorbeeld erg moeilijk te bepalen hoe groot de zakken nu moesten worden, of hoe hoog de col of.......... noem maar op. Ik heb het voor nu terzijde gelegd en hoop er het beste maar van. Patroon zal op les besproken worden. Zal jullie hier op de hoogte houden van mijn vorderingen.


Met het oprijgen van de smocklap ben ik gisteren gefinished, te gelijk met Parijs-Dakar. ;-)
gr Kronova
om één of andere reden kan ik geen nieuwe foto's op de pc zetten. Op bovenstaande foto is gekozen stof wel te zien maar niet zo duidelijk. Zal later als de pc me weer goed gezind is het schetsje ook nog plaatsen.

Geen opmerkingen: